מדריך: עישון בשר – אין עשן בלי טעם אש

איך לעשן בשר
פרסומת

בעיני רבים, עישון בשר הפך לאלטרנטיבה פופולארית מאוד אל מול אופציות של גריל או חימום בתנור. עישון הבשר החל כטכניקה לשימורו של הבשר (כמו שמלח גם הוא עזר לשימור בשר בזמנו), אבל כמו כל ניסוי שתופעות הצד שלו התגלו כמתגמלות, גם כאן הטעם המלכותי של הבשר המעושן כבש את לבובותיהם של רבים וטובים. מעשנות בשר הן מוצר שהולך ונהפך למנת חלקם של יותר ויותר בתים בישראל.

מה צריך כדי לעשן בשר?

מעשנות בשר (או תנורים לעישון בשר כפי שהן קרויות במקומות מסוימים), כאמור, הן מוצר פופולארי למדי ואפשר להשיג אותן ברוב חנויות המתעסקות במנגלים ובחנויות של כלי מטבח. אופציה נוספת לעישון מצריכה קניית פויקה. הפויקה הפך בימינו לסמל של חיים טובים וכיף עם החבר’ה, ותמורת מחיר סביר אפשר לרכוש מוצר עישון איכותי שילווה אותנו לכל החיים.

אבל לא מספיק שיהיה לנו תנור עישון לבשר או פויקה כדי ליהנות מבשר מעושן היטב. בניגוד לגרילים הפועלים על גז או פחם, עישון בשר מצריך חימום בטמפרטורה גבוהה למשך פרק זמן ארוך יחסית, ולכן צריך שיהיו לנו עצי מדורה שישמרו על חום גוף החימום. בנוסף, אנחנו צריכים עוד דברים מלבד רק הבשר שאותו אנחנו רוצים לחמם. מעשנת בשר תחמם עבורנו גם ירקות, תבלינים, פירות וכן פחמימות כמו תפוחי אדמה.

כדאי להיות מודעים לכך שישנן שתי שיטות בשביל עישון בשר. האחת נקראת עישון קר, השנייה עישון חם:

  • עישון קר – שיטה המצריכה כחמש שעות עישון, ודורשת טמפרטורה של 30 מעלות. עלינו להניח גחלים שהפסיקו לבעור בתוך נייר כסף שבו ננקב חורים.
  • עישון חם – שיטה המצריכה כשלוש עד חמש שעות, ודורשת טמפרטורה של 60 מעלות. במקרה הזה עלינו להניח את הגחלים בצורה גלויה, וגם כאן עלינו לכבות את הגחלים מבעירתן לאחר שדאגנו שהאש תאחוז בהן.

מעשנת בשר מקצועית מאפשרת לקבוע אוטומטית את החום וחוסכת לנו את כל הבעיות האלו והצורך לתחזק את הגחלים.

מעשנות בשר

מעשנות בשר – עישון בשר בכיף

  • בשר אנטריקוט – עישון בשר אנטריקוט מצריך בין 3-5 שעות בתוך מעשנות בשר, כאשר לבשר האנטריקוט המוכן נוסיף מלח או פלפלים גרוסים.
  • פרגית – לאחר שמכינים תערובת של מים, מלח גס, סוכר חום, פלפל ועלי דפנה, משרים את הפרגית בתוכה למשך יום. לאחר מכן אפשר להוסיף מה שרוצים – רטבים שאנחנו אוהבים או תבלינים נוספים, ואז מכניסים לתוך מעשנת הבשר, שם נחזיק את העוף בין שעתיים לשלוש שעות.
  • חזה אווז – כדי לעשן חזה אווז צריך לשמור אותו בתוך מעשנת הבשר למשך כשלוש וחצי שעות, לאחר שדאגנו שיהיה במרינדה שהכנו כחמש שעות. במרינדה אפשר להוסיף מה שרוצים, אבל חזה אווז הכי טעים כשהוא נעשה עם פפריקה, שום, מלח ופלפל. בנוסף, למרות שזה לא הכי בריא שיש – כדאי מאוד לשמור על השומן של חזה האווז, כי הוא מוסיף מאוד לטעם.

 עישון בשר מצריך קצת יותר מאמץ מאשר גריל או ברביקיו, אבל התוצאה כל-כך טעימה שברגע שאנחנו נהנים ממנו אנחנו לא נוכל לחזור לשיטות הכנת בשר שונות. השיגו עכשיו מעשנות בשר ואין ספק שלא תתחרטו.

סרטון על שיטות מומלצות לעישון בשר, באדיבות חברת ספרטה ספא, יבואנית מעשנות בשר מארה”ב.

 

פרסומת
שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

רוצה להתעדכן בכל פעם שאני מפרסמת מתכון חדש?